Na tem mestu naj ponovno objavim del zapisa, ki je nastal 20.1.2017, z naslovom Neoreakcija 1. - vprašanje katolištva, in zadeva t.i. katoliški tradicionalizem. Celoten zapis se nahaja na: https://crnagarda.blogspot.com/2017/01/neoreakcija-1-vprasanje-katolistva.html
Podobna stvar je tradicionalistično katolištvo, ki se tudi javlja in
išče svoj prostor v neoreakciji. Vsak katoličan, ki v svoji veri postane
zrel in jo zavestno sprejme za del svojega življenja in to stori kot
svobodno in premišljeno dejanje, je soočen z velikim katoliškim
problemom: modernizmom. Tak katoličan uvidi, da je njegova vera, ki je
ne dojema tako kot tista dekleta, ki v oprijetih majčkah in kavbojkah
plešejo v ritmu duhovne glasbe po raznih duhovnih vajah, temveč jo dojema v neizprosni realnosti, nekako neizpolnjena spričo pomehkuženosti, ki sije iz nasmejanih redovnic in kul duhovnikov.
Tudi domači župnik, opazi tak katoličan, je v svojih besedah tako
previden in skuša le ugajati župljanom, ki se vse manj zmenijo za vero
svojih očetov. Jezus, ki bi moral biti Zmagovalec, tisti, ki je prinesel
boj in v njjem zmagal, postaja v raznih pridigah in mladinskih
pogovorih hipijevski ideal. Vse bolj se razna srečanja osredotočajo na
človeka in ne na Boga. Bog postaja "nori zaljubljenec", ki je nor od
ljubezni do človeka.
Vse to se takšnemu zrelemu katoličanu upre in nujno opazi veliko razliko
med to retoriko in retoriko onih časov pred 2. vatikanskim koncilom. To
ga more le zaposliti in poda se na pot odkrivanja t.i. "tradicionalnega
katolištva", a če si hoče to priznati ali ne, prej ali slej se znajde
na križišču. Tradicionalno katolištvo, kakor se danes izraža v nekaterih
gibanjih, more povzročiti pri takšnem človeku občutek dvoma.
Katoličanova vera, kakorkoli se to na prvi pogled sliši morda čudno, se
ne začne pri veri v Kristusa, temveč pri veri v Cerkev. In če zaradi
odpadniških skupin, ki so bolj pravoverne od Cerkve same ne najde več
vere v Cerkev, bo s tem padlo tudi njegovo katolištvo. Druga pot ga more
gnati naravnost v tradicionalistično prakticiranje vere zunaj uradne
Cerkve, kjer bo namesto prave katoliške identitet naletel le na
permanentno ostro kritiko uradne Cerkve, kar morda sprva ne bo opazil, a
ga bo to vse bolj oddaljevalo od Cerkve in znašel se bo pred vprašanjem
pokornosti avtoriteti. Kam ga bo pot vodila od tam, je drugo vprašanje.
Tretja možnost pa je, da bo sprejel veliko razliko med Cerkvijo pred
koncilom oz. pred drugo svetovno vojno in med Cerkvijo po njej, a bo
ostal v Cerkvi v lastni odločitvi pokornosti avtoriteti in v veri v
Svetega Duha.
S tem ne bo sprejel "zmot", ki jih vidi v Cerkvi, ki se boji lastne
preteklosti, temveč bo ostal lojalen Cerkvi v njenem neprekinjenem
nasledstvu medtem, ko bo doktrinalno ostajal prepričan, da je na
teologih, da prepoznajo "zmote" in se vrnejo, ter nejasnosti, ki
izvirajo iz modernizma dorečejo v smislu pravovernosti. A kar je še
pomembneje, tak človek bo skušal tudi odgovoriti čemu se je Cerkev
podala na pot modernizma in ali je res krivda za dekadenco zahoda na
plečih Cerkve v smislu njene višje hierarhije.
In to je pravo vprašanje tradicionalnega katolištva, v čem je vrednost
katoliške tradicije? V estetiki in zasanjanem zretju v preteklost, ali
pa v realni aktivni vrednosti te tradicije iz katere naj se vije
kontinuiteta, ki je sicer prirejena času.
A ravno tega vprašanja tradicionalistični katoličani, ki ne ostanejo
zavestno lojalni papežu in kleru pod njim, nočejo niti načenjati, ker
jih preveč zaposluje vprašanje o tem, kaj sploh je papež, kdaj je
nezmotljiv in ali je Cerkev nekaj istega s papežem. Ta permanentna
napetost do cerkvene avtoritete se naposled javlja v praktični
obsedenosti s papežem in višjim klerom, pri čemer se veliko časa nameni
javnemu smešenju papeža in t.i. novus ordo katoličanov. Takšni
tradicionalistični katoličani na koncu več ne ločijo vprašanje doktrine
od najbolj banalnih vprašanj, ki se ne tičejo več vere, temveč osebnih
preferenc posameznih visokih klerikov. To pa zgolj kaže, kako močno
zasidrana je njihova obsedenost s "pokvarjenim Rimom".
Tu pa že lahko začnemo govoriti o okuženosti s katoliškim liberalizmom takšnega katolištva, ki posluša one duhovnike "odpadnih" tradicionalističnih ločin, ki v svojih pridigah tolčejo naravnost po avtoriteti
sami. Zato velikokrat katoliški tradicionalizem, kakor ga opazujemo
denimo v ZDA, postaja lastno protislovje, ki zaradi modernizma Rimske
Cerkve, postaja sam bolj modernističen od nje.
Lojalnost je težka reč, preizkušnja, ki ji ni enake. Ravno iz tega
razloga ponavadi najbolj navdušujejo oni svetniki, ki so ostajali
lojalni sveti Cerkvi kljub odločitvam posameznih škofov in kljub
preganjanju in krivičnem postopanju napram njim s strani ostalih
klerikov.
A vendar danes takšni tradicionalni katoličani, ki okuženi z
libertarizmom prisegajo na estetiko in ne na pomen, ponavadi kličejo v
isti glas z najbolj gorečimi nasprotniki svete Cerkve. Da bi ohranili
svoj obraz tako skupaj z novimi nacionalisti in vseh vrst libertarci
pljuvajo po papežu in Cerkvi, kakor to ponavadi počnejo tisti
pomehkuženi katoliški liberalci, ki po raznih televizijskih oddajah,
intrevjujih in blogih radi izpostavljajo napake Cerkve, da bi se prikupili večnim nasprotnikom katolištva.
Nekateri katoličani so prepričani, da gre pri vsem cerkvenem vprašanju,
le za vprašanje oblike obreda in če se bi nekako zadeve zasukale v to,
da bi se novus-ordo maša odstranila in uvedel nazaj izključno
predkoncilski obred, menijo bi bilo konec vseh problemov v Cerkvi in
družbi.
V neoreakciji je mogoče te katoličane najti na mestih, kjer se pretirano
kritizira sveto Cerkev in papeža, pa tudi kjer se poveličuje neko
romantično, a zato toliko bolj neživo, tradicijo katoliške
Evrope. To pomeni, da se jemlje te podobe in izreke, ki jih ti
katoličani postavljajo predse, kot nekakšno resignacijo nad svetom tu in
danes, saj v teh idealih ne znajo videti realne formule, s katero bi se
lotili aktualnih vprašanj. To pa pomeni, da se v političnem smislu vse
preradi zatekajo pod okrilje raznih akatoliških političnih sistemov, ali
z drugimi besedami, svojega katolicizma, paradoksalno, ne znajo
dojemati totalno.
Ni komentarjev:
Objavite komentar